REKLAMA
Szelag
Ochrona
Infra
START arrow Aktualności arrow Ciechanów ma swój pierwszy autobus elektryczny
W numerze 12/2018 m.in.: -

BusWorld Rosja w Moskwie

System Open Payment produkcji R&G dla MKS Mielec

Metody badań autonomii pojazdów elektrycznych

Analiza gotowości autobusów miejskich w wybranych okresach użytkowania

Efekty działań Policji w zakresie poprawy bezpieczeństwa przewozów szkolnych

Artykuły on-line do nr 12/2017 dostępne w zakładce Do pobrania,

a od 2018 r. na stronie www.ceref.pl

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Ciechanów ma swój pierwszy autobus elektryczny

 

Solaris Urbino E 8,9 LE electric, czyli pierwszy miejski autobus elektryczny, zasilił już flotę ZKM w Ciechanowie. Pojazd jest proekologiczny i całkowicie bezemisyjny. Został kupiony dzięki pozyskaniu przez miasto 90% dofinansowania. Autobus jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW. Posiada litowo-jonowe baterie trakcyjne o łącznej pojemności 160 kWh. Pojemność baterii umożliwia przejechanie od 120 do 160 km przy całkowitym naładowaniu baterii. Zależy to od warunków, w jakich pojazd jest eksploatowany, od techniki jazdy oraz obciążenia. Baterie autobusu są ładowane w systemie plug-in (ze standardowej sieci elektrycznej) prądem o wysokim napięciu. Autobus wyposażony jest w system rekuperacji energii. Oznacza to, że baterie autobusu są doładowywane podczas jazdy energią elektryczną wygenerowaną w czasie hamowania pojazdu.

 

W autobusie znajduje się 21 miejsc siedzących; jest on przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Wejścia są bezstopniowe, a rozkładana rampa najazdowa umożliwia wjazd wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym. Kabina kierowcy jest klimatyzowana. W autobusie zainstalowany jest szereg systemów służących bezpieczeństwu czy ułatwiających zarządzanie transportem. Posiada on system informacji pasażerskiej (wizyjny i akustyczny), monitoring wizyjny wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, system lokalizacji pojazdu w systemie GPS, system zapewniający łączność alarmową kierowcy z dyspozytorem ZKM oraz system liczenia pasażerów. „Inwestycja w autobus elektryczny to dla miasta niewielki koszt z uwagi na ogromne dofinansowanie z Unii Europejskiej, niewielkie są także koszty eksploatacji, natomiast wymierne korzyści dla środowiska i jakości powietrza. To pierwszy taki pojazd i na pewno nie ostatni. Staramy się, by nasze działania były jak najbardziej proekologiczne. Inwestujemy w miejską komunikację, OZE, ścieżki rowerowe, ciepło systemowe, wymiany pieców i wprowadzamy mnóstwo proekologicznych i edukacyjnych inicjatyw, które składają się na całą proekologiczną strategię miasta” – powiedział Prezydent Krzysztof Kosiński. W maju do Ciechanowa został dostarczony autobus niskoemisyjny klasy mini, który także zakupiono dzięki dofinansowaniu. Zakup obydwu tych autobusów to element projektu, na który miasto pozyskało łącznie 37,5 mln zł środków zewnętrznych (z UE i budżetu państwa). Cały projekt obejmuje także utworzenie elektronicznego systemu informacji pasażerskiej (w realizacji), zakończoną budowę Park & Ride, zakończoną modernizację ulicy Sienkiewicza oraz trwającą budowę obwodnicy wschodniej Ciechanowa.
https://www.umciechanow.pl/

 

 

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Wojtyła 1
Clicktrans