REKLAMA
Ochrona
Szelag
Infra
START arrow Przewoźnicy i sys. trans. arrow Metoda oszacowania popytu na usługi transportu zbiorowego w regionie obsługiwanym
W numerze 7-8/2018 m.in.: -

Kierunki rozwoju miejskich autobusów elektrycznych i hybrydowych na przykładzie pojazdów testowanych podczas Bus Euro Test w Zagrzebiu

Zasilanie liniowe w aspekcie rozwoju branży autobusów elektrycznych

Systemy transportowe dla rowerzystów

Spożycie alkoholu przez kierującego pojazdem jako czynnik ryzyka w transporcie publicznym

Ocena zadowolenia pasażerów z organizacji usług komunikacji miejskiej MPK Kraków

 

Artykuły on-line do nr 12/2017 dostępne w zakładce Do pobrania,

a od 2018 r. na stronie www.ceref.pl

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Metoda oszacowania popytu na usługi transportu zbiorowego w regionie obsługiwanym

przez przedsiębiorstwo transportowe

Wojciech Bąkowski, Sebastian Dziewguć, Zbigniew Krakowski 

Przed podejmowaniem wszelkich decyzji strategicznych w projektowaniu przyszłości przedsiębiorstwa działającego na regionalnym rynku przewozów pasażerskich należy najpierw rozeznać zjawiska, które wpływają na popyt usług przewozowych. Celem artykułu jest przedstawienie prostej metody, za pomocą której, korzystając z dostępnych danych statystycznych, można wykazać, że „markery” popytu na przewozy w regionalnym transporcie zbiorowym wskazują na tendencję spadkową w nadchodzących latach. Mogą wystąpić wyjątki, gdy przyczyny obniżające wielkość popytu wynikają ze zjawisk pozytywnie wpływających na jego wielkość. Prostota tej metody zostanie wykorzystana do ustalenia tendencji zmian w popycie na obszarze powiatu gryfickiego (województwo zachodniopomorskie) z uwzględnieniem oddziaływania powiatów otaczających (Łobez, Goleniów, Kamień Pomorski, Kołobrzeg). 

Publiczny transport zbiorowy obsługujący przewozy regionalne swoim potencjałem przewozowym (rośnie w kraju liczba autobusów zarejestrowanych na przestrzeni ostatnich lat) oferuje podaż usług przewozowych znacznie większą od zgłaszanego popytu. Taki stan relacji pomiędzy podażą a popytem sprzyja zwiększeniu konkurencyjności w segmencie przewozów autobusowych – zarówno komercyjnych, jak i realizowanych w ramach autobusowego rozkładu jazdy (ARJ). Wynikiem tej konkurencji są z reguły niskie stawki taryfowe za bilety i podnoszenie poziomu jakości usług przewozowych.

Pełny tekst Autobusy -Technika - Eksploatacja - Systemy Transportowe 2015 nr 10  

Następny >
REKLAMA
Clicktrans
TransExpo 2018
Silesia