REKLAMA
ALotko
MLotko
Stajniak 2
Stajniak 3
Stajniak 1
START arrow Rynek i marketing arrow Produkcja i sprzedaż trolejbusów Solaris Trollino w latach 2011-2014
W numerze 12/2017 m.in.: -

 

 Multimodalny dworzec dla komunikacji autobusowej w Łodzi

 

Trzecia generacja MAN Lion’s Coach i nowy Neoplan Tourliner – autobusy pogranicza klas

 

Mercedes-Benz powraca do napędów hybrydowych

 

Charakterystyka mikroformowania wtryskowego. Konwencjonalne formowanie wtryskowe, dobór materiału, wtryskarki w mikroformowaniu wtryskowym

 

 

 

 

 Artykuły on-line dostępne w zakładce Do pobrania

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Produkcja i sprzedaż trolejbusów Solaris Trollino w latach 2011-2014

Marcin Połom, Bohdan Turżański, Mikołaj Bartłomiejczyk

Komunikacja trolejbusowa nie jest popularną formą transportu miejskiego w Polsce, ale polski producent taboru dla komunikacji – Solaris Bus & Coach – jest wiodącym producentem trolejbusów niskopodłogowych w Europie. Nawiązując do artykułu opublikowanego w „Autobusach” w 2011 r. [2], który traktował o powstaniu pierwszych trolejbusów marki Solaris, ich rozwoju i sprzedaży w latach 2001–2010, przedstawiono dalszy postęp w produkcji i sprzedaży trolejbusów w latach 2011–2014.

W artykule Doświadczenia Solaris Bus&Coach w produkcji trolejbusów [2] scharakteryzowano koncepcję powstania na początku XXI w. trolejbusów marki Solaris, bazujących na nadwoziach autobusowych. Szczegółowo omowiono projekt oraz wszystkie typy trolejbusów, które powstały w latach 2001–2010. Przeanalizowano ideę współpracy polskiej firmy z krajowymi i zagranicznymi montowniami oraz producentami napędów elektrycznych oraz doświadczenia w zdobywania nowych rynków zagranicznych. W pierwszej dekadzie XXI w. Solaris stał się rozpoznawalną marką na rynku trolejbusowym w Europie z łączną sprzedażą blisko 500 egzemplarzy w trzech wersjach – na nadwoziu 12-, 15- i 18-metrowym. W ciągu pierwszych 10 lat produkcji trolejbusów wykonano różne wersje zabudowy w oparciu o montownie w Gdyni (PNTKM Trobus), Ostrawie (DP Ostrava, obecnie wydzielona spółka pod nazwą Ekova) oraz w Budapeszcie (Ganz-Transelektro). W 2007 r. Solaris nawiązał współpracę z czeską firmą Škoda, otwierając nowe rynki, na których ta marka ma silną pozycję uwarunkowaną wieloletnimi dostawami taboru.

W niniejszym artykule poddano analizie rozwój współpracy Solarisa z producentami napędów elektrycznych do trolejbusów oraz omówiono wielkość produkcji i sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem eksportu.

Pełny tekst: AUTOBUSY – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2015 nr 4

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Infra
Wojtyła 1
Clicktrans