REKLAMA
ALotko
Stajniak 3
MLotko
Stajniak 1
Stajniak 2
START arrow Aktualności arrow Elektryczne Solarisy Urbino rozpoczynają w Hanowerze erę elektromobilności
W numerze 5/2017 m.in.: -

 

Producenci i przewoźnicy na targach SilesiaKomunikacja 2017

 

Konkurencja na rynku międzynarodowych przewozów pasażerskich.

 

Przewozy pasażerskie pomiędzy Warszawą a stolicami krajów Europy Zachodniej

 

Autobus przyszłości wg Mercedesa

 

Bezpieczeństwo dzieci w podróżach turystycznych autokarami

 

  

Artykuły on-line dostępne w zakładce Do pobrania

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Elektryczne Solarisy Urbino rozpoczynają w Hanowerze erę elektromobilności
 

„Nasza wizja: zero emisji” – pod tym hasłem rozpoczęły się na początku kwietnia br. w Hanowerze jazdy testowe 3 autobusów Solaris Urbino 12 electric nowej generacji. W oficjalnej inauguracji wydarzenia wzięli udział przedstawiciele hanowerskiego przedsiębiorstwa komunikacji publicznej üstra i producenta Solaris Bus & Coach, a także wielu zaproszonych gości, na czele z dr Barbarą Hendricks, minister środowiska Republiki Federalnej Niemiec.

 

Firma Solaris wygrała w ubiegłym roku ogólnoeuropejski przetarg na dostawę systemu transportu bezemisyjnego, tzn. zarówno pojazdów elektrycznych, jak i infrastruktury ich ładowania. Przedsiębiorstwo üstra, które wybrało polską ofertę, już od wielu lat z powodzeniem współpracuje z producentem z Bolechowa. Po ulicach Hanoweru jeżdżą nie tylko pojazdy spalinowe marki Solaris, ale i autobusy hybrydowe, a od 5 kwietnia także elektryczne.

 

Nowe Solarisy Urbino 12 electric dla Hanoweru wyposażone są w szereg innowacyjnych rozwiązań, zapewniających ich efektywną jazdę oraz niskie koszty eksploatacyjne. W dwunastometrowych autobusach została zamontowana nowatorska oś ZF AVE 130, w której konstrukcję wbudowane są 2 niezależne silniki elektryczne. Rozwiązanie to pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, a także obniża masę pojazdu. W elektrobusach zostały zastosowane litowo-tytanowe baterie o pojemności 125 kWh, które w połączeniu z ładowaniem pantografowym dają wręcz nieograniczone możliwości eksploatacyjne. Ciekawostkę stanowi fakt, że podczas jazdy pasażerowie mogą na bieżąco obserwować na monitorze stan naładowania baterii. Nowoczesne pojazdy są wyposażone w 2 rampy dla osób niepełnosprawnych – elektryczną i manualną. Dodatkowo w pojazdach będzie dostępna bezprzewodowa sieć Wi-Fi.

 

Urbino 12 electric dla Hanoweru posiadają innowacyjny system ładowania dachowego, który pozwala im kursować na linii przez cały dzień, bez konieczności powrotu do zajezdni. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu zewnętrznej ładowarki o mocy do 450 kW, znajdującej się na trasie przejazdu. Pojazdy pobierają energię elektryczną za pośrednictwem pantografu. Proces ładowania trwa jedynie od 4 do 6 minut i umożliwia całodzienne odbywanie kursów. Nocą w zajezdni baterie ładowane są przy pomocy kolejnego masztu do ładowania pantografowego oraz za pomocą tradycyjnej wtyczki, przy użyciu ładowarek o mocy 32 kW.

 

Dla nowych Solarisów przewidziano kursy na reprezentacyjnych liniach 100 oraz 200, które łączą ze sobą najważniejsze punkty miasta. Łączna długość linii to 16 km. Znajdują się na nich 42 przystanki, a czas przejazdu trasy wynosi około 53 minuty. Na trasie obu linii znajduje się 1 punkt styczny, gdzie odbywa się ładowanie pantografowe. Ta charakterystyka oraz fakt, że linie poprowadzone są wokół centrum miasta, tworzą idealne warunki do jazd testowych autobusów marki Solaris.

 

 

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Clicktrans
Wojtyła 1