REKLAMA
Lotko jakosc
MLotko
ALotko
Stajniak 3
START arrow Aktualności arrow Elektryczne autobusy hybrydowe Volvo na ulicach Sztokholmu
W numerze 12/2017 m.in.: -

 

 Multimodalny dworzec dla komunikacji autobusowej w Łodzi

 

Trzecia generacja MAN Lion’s Coach i nowy Neoplan Tourliner – autobusy pogranicza klas

 

Mercedes-Benz powraca do napędów hybrydowych

 

Charakterystyka mikroformowania wtryskowego. Konwencjonalne formowanie wtryskowe, dobór materiału, wtryskarki w mikroformowaniu wtryskowym

 

 

 

 

 Artykuły on-line dostępne w zakładce Do pobrania

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Elektryczne autobusy hybrydowe Volvo na ulicach Sztokholmu
 

W Sztokholmie rzeczywistością stała się trasa autobusowa w całości obsługiwana przez ciche, paliwowo wydajne i praktycznie bezemisyjne elektryczne autobusy hybrydowe Volvo. Od 16 marca łącznie 8 elektrycznych autobusów hybrydowych jeździ na trasie 73, która przebiega pomiędzy Ropsten a Instytutem Karolinska w centrum Sztokholmu.

Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses, potwierdza, że w coraz większej liczbie miast postrzega się zelektryfikowany transport autobusowy jako efektywne kosztowo rozwiązanie, mające na celu poprawę jakości powietrza oraz redukcję hałasu. Rozwiązanie takie uatrakcyjnia podróż oraz pozytywnie wpływa na środowisko bez konieczności inwestowania dużych środków w nową infrastrukturę.

 

Elektryczne autobusy hybrydowe Volvo działają cicho i bezemisyjnie z użyciem odnawialnych źródeł energii elektrycznej na 7 z nieco powyżej 8 kilometrów trasy, a ładowanie akumulatorów zajmuje jedynie 6 minut na przystankach końcowych. Autobusy są dodatkowo wyposażone w niewielki silnik diesla pracujący na biodieslu. W porównaniu z autobusami konwencjonalnymi, elektryczna hybryda zapewnia znaczne korzyści środowiskowe. Całkowite zużycie energii jest o 60% niższe w porównaniu z autobusem wyposażonym w silniki diesla Euro 6. Emisja mająca negatywne skutki klimatyczne została zredukowana o 90% dzięki temu, że autobusy wykorzystują biodiesel oraz energię wiatrową. Poziom hałasu podczas działania silnika elektrycznego jest na takim samym poziomie, jak w przypadku normalnej rozmowy.

Usługi z wykorzystaniem elektrycznych autobusów hybrydowych w Sztokholmie stanowią projekt demonstracyjny, prowadzony wspólnie przez Volvo Buses, SL (Transport Publiczny w Sztokholmie) oraz dostawcę energii – Vattenfall. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektu ZeEUS (Miejski System Autobusowy „Zero Emisji”), w którym udział bierze ponad 40 firm oraz organizacji. Po wstępnym projekcie demonstracyjnym, który potrwa do końca 2016 r., nastąpi dalsze wykorzystywanie elektrycznych hybryd w warunkach komercyjnych.
< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Clicktrans
Infra
TransExpo 2018
Kurzawa