REKLAMA
Infra
Szelag
Ochrona
START arrow Producenci i dostawcy arrow Solaris Urbino  15 lat rynkowego sukcesu
W numerze 4/2018 m.in.: -

Inteligentne priorytetowanie transportu publicznego na drogach wyższych kategorii

Analiza natężenia ruchu drogowego na wybranych ulicach Szczecina

Prognoza popytu na rynku przewozów pasażerskich w Unii Europejskiej

Możliwości i uwarunkowania wdrażania rozwiązań integracyjnych w transporcie zbiorowym na przykładzie obszaru dwumiasta Słupsk–Ustka

Azbest w odpadach motoryzacyjnych. Współczesne metody recyklingu odpadów azbestowych z sektora motoryzacyjnego

Logistyka w procesie recyklingu okablowania samochodowych instalacji elektrycznych

 

Artykuły on-line do nr 12/2017 dostępne w zakładce Do pobrania,

a od 2018 r. na stronie www.ceref.pl

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Solaris Urbino  15 lat rynkowego sukcesu

Zbigniew Rusak 

Podczas kolejnych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze Solaris Bus & Coach S.A. zaprezentował nową generację autobusu miejskiego Urbino. Od momentu premiery na drogi 28 krajów Europy i Azji wyjechało blisko 11 tys. autobusów tego modelu, oferowanego w 28 odmianach. Niniejszy artykuł stanowi próbę podsumowania dotychczasowych dokonań podpoznańskiej fabryki w sektorze autobusów miejskich.

1. Krzysztof Olszewski – realista, pasjonat i wizjoner

Pisząc o Solarisie Urbino, nie sposób nie wspomnieć o osobie, która stworzyła nową markę i rozpoznawalny produkt w skali Europy w bardzo trudnym okresie globalizacji rynku. Podczas gdy przez minionych 20 lat firma z Bolechowa nieustannie się rozwijała, wielu lokalnych producentów autobusów upadło bądź zostało wchłoniętych przez duże koncerny. Któż dziś pamięta duńskiego DAB-a, niemieckiego Drögmöllera, włoskie Autodromo, Barbi lub De Simon, greckiego Sfakianakisa i hiszpańskiego Noge? Z rynku całkowicie zniknęły tak znane marki jak węgierski Ikarus, czeska Karosa i francuski Renault (przejęte przez Irisbusa – obecnie Iveco Bus), belgijski Jonckheere oraz holenderskie Bova i Berkhof (przejęte przez VDL), holenderski Smith oraz polskie Jelcz i Autosan. 

Pełny tekst: AUTOBUSY – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2014, nr 9 (cz. 1) i nr 10 (cz. 2) 

 

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Clicktrans
TransExpo 2018
Silesia