REKLAMA
Infra
Szelag
Ochrona
START arrow Producenci i dostawcy arrow Setra TopClass 500 już w Polsce
W numerze 4/2018 m.in.: -

Inteligentne priorytetowanie transportu publicznego na drogach wyższych kategorii

Analiza natężenia ruchu drogowego na wybranych ulicach Szczecina

Prognoza popytu na rynku przewozów pasażerskich w Unii Europejskiej

Możliwości i uwarunkowania wdrażania rozwiązań integracyjnych w transporcie zbiorowym na przykładzie obszaru dwumiasta Słupsk–Ustka

Azbest w odpadach motoryzacyjnych. Współczesne metody recyklingu odpadów azbestowych z sektora motoryzacyjnego

Logistyka w procesie recyklingu okablowania samochodowych instalacji elektrycznych

 

Artykuły on-line do nr 12/2017 dostępne w zakładce Do pobrania,

a od 2018 r. na stronie www.ceref.pl

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Setra TopClass 500 już w Polsce

Zbigniew Rusak

W czerwcu br. do polskiego klienta trafił pierwszy autobus turystyczny klasy premium Setra S 517 HDH, należący do rodziny TopClass 500. Ten luksusowy autobus został zakupiony przez firmę przewozową Gwiździel Transport Międzynarodowy z Chojnic, specjalizującą się przede wszystkim w transporcie ciężarowym. Firma oferuje także wynajem luksusowych autokarów dla tour-operatorów, organizujących wycieczki objazdowe po Europie Zachodniej. W niniejszym artykule przedstawiono rodzinę nowych pojazdów, która swoją premierę miała w Nicei oraz na targach BusWorld w Kortrijk w 2013 roku. 

Po premierze nowej rodziny autobusów ComfortClass 500 w roku 2012 wiele osób z branży zastanawiało się, co nowego zaoferuje producent z Neu Ulm w swej topowej serii pojazdów, tym bardziej, że do nowej rodziny autobusów klasy biznes przeniesiono wiele rozwiązań wprowadzonych w ciągu ostatnich lat w TopClass 400. Na pewno nie mogło się skończyć jedynie na drobnych różnicach w nadwoziu oraz większej liczbie opcji. Konstruktorzy w całym procesie wprowadzenia nowego modelu nie mieli żadnych ograniczeń, za wyjątkiem dwóch: 1) autobusy TopClass 500 miały nawiązywać do swego utytułowanego poprzednika (Coach Of The Year 2002), który na rynku cieszy się do tej pory ogromnym uznaniem, 2) bieżące koszty eksploatacji autobusu muszą być porównywalne z wprowadzonymi do produkcji w 2012 roku autobusami Comofort Class 500 (Coach Of The Year 2014).

Premiera pojazdu TopClass 500 w pełni potwierdziła aspiracje Setry, której zależy na byciu liderem w zakresie produkcji najbardziej luksusowych i bezpiecznych autobusów na świecie. Należy jednak podkreślić, że wiele walorów nowych rozwiązań można dopiero dostrzec, siadając za sterami nowego pojazdu lub zajmując miejsce w fotelu pasażera. Podstawową różnicą pomiędzy dwiema generacjami Setry TopClass to liczba i wielkość modeli. O ile seria 400 obejmowała aż 5 modeli dwu- i trzyosiowych o długości od 10,2 m do 14,05 m i wysokości od 3,55 m do 4,00 m, o tyle seria 500 obejmuje 3 trzyosiowe modele o długości od 12,45 m do 14,17 m i o wysokości równej 3,88 m.

Pełny tekst: AUTOBUSY – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2014, nr 9 (cz. 1) i nr 10 (cz.2)

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Clicktrans
TransExpo 2018
Silesia