REKLAMA
Infra
Ochrona
Szelag
START arrow Producenci i dostawcy arrow Nowe długości, nowe wysokości, nowe wymiary  rodzina ComfortClass 500 powiększa się
W numerze 7-8/2018 m.in.: -

Kierunki rozwoju miejskich autobusów elektrycznych i hybrydowych na przykładzie pojazdów testowanych podczas Bus Euro Test w Zagrzebiu

Zasilanie liniowe w aspekcie rozwoju branży autobusów elektrycznych

Systemy transportowe dla rowerzystów

Spożycie alkoholu przez kierującego pojazdem jako czynnik ryzyka w transporcie publicznym

Ocena zadowolenia pasażerów z organizacji usług komunikacji miejskiej MPK Kraków

 

Artykuły on-line do nr 12/2017 dostępne w zakładce Do pobrania,

a od 2018 r. na stronie www.ceref.pl

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Nowe długości, nowe wysokości, nowe wymiary  rodzina ComfortClass 500 powiększa się

Zbigniew Rusak

W dwa lata po premierze pierwszych czterech modeli nowej rodziny uniwersalnych autobusów turystycznych ComfortClass 500 Setra zdecydowała się powiększyć swoją ofertę o kolejne 4 pojazdy. Ich premiera będzie miała miejsce podczas wrześniowych targów IAA w Hanowerze, jednak nasza redakcja miała możliwość poznania tych pojazdów już teraz.

Do połowy minionego dziesięciolecia autobusy Setra ComfortClass były pozycjonowane głównie jako autobusy kombi, które z powodzeniem nadawały się zarówno do obsługi ruchu turystycznego, jak i do obsługi regularnych, dalekobieżnych połączeń liniowych. Od serii 400 wszystkie modele tej rodziny stały się rasowymi autobusami turystycznymi, a różnica pomiędzy autobusami rodziny ComfortClass a TopClass zaczęła się powoli zacierać. Gdy w 2012 r. zaprezentowano nową serię 500, wielu użytkowników i ekspertów zadawało sobie pytanie, gdzie będzie pozycjonowana nowa rodzina TopClass, skoro do rodziny ComfortClass 500 przeniesiono niemal wszystkie możliwe opcje z najbardziej luksusowych modeli Setry. Tworząc nową generację autobusów, przyjęto założenie, że nowy autobus musi być przede wszystkim oszczędny w eksploatacji i bezpieczny, a także – dzięki szerokiej gamie opcji – łatwy w przystosowaniu do indywidualnych potrzeb każdego z przewoźników. Na koniec musi posiadać dwie cechy, bardzo ważne dla tour-operatorów, którzy oczekują odpowiedniego poziomu dochodów. Z jednej strony nowy autobus ma zapewniać możliwie najwyższy komfort dla pasażera, przy utrzymaniu w miarę akceptowalnej ceny przejazdu. Musi także posiadać unikalną stylistykę, pozwalającą klientom jednoznacznie identyfikować firmy przewozowe, oferujące wysoki poziom usług.

Pełny tekst: AUTOBUSY – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2014, nr 6 

 

 

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
TransExpo 2018
Silesia
Clicktrans