REKLAMA
ALotko
MLotko
Stajniak 2
Stajniak 3
Stajniak 1
START arrow Producenci i dostawcy arrow Setra S 515 HD  International Coach of the Year 2014
W numerze 12/2017 m.in.: -

 

 Multimodalny dworzec dla komunikacji autobusowej w Łodzi

 

Trzecia generacja MAN Lion’s Coach i nowy Neoplan Tourliner – autobusy pogranicza klas

 

Mercedes-Benz powraca do napędów hybrydowych

 

Charakterystyka mikroformowania wtryskowego. Konwencjonalne formowanie wtryskowe, dobór materiału, wtryskarki w mikroformowaniu wtryskowym

 

 

 

 

 Artykuły on-line dostępne w zakładce Do pobrania

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Setra S 515 HD  International Coach of the Year 2014

Zbigniew Rusak, Magdalena Dyr

Na przełomie lipca i sierpnia ubiegłego roku w malowniczych plenerach doliny Dunaju przeprowadzono Coach Euro Test, którego celem było wyłonienie laureata prestiżowej nagrody International Coach Of The Year 2014. Trasa testowa o długości 30 km została poprowadzona malowniczymi drogami, obejmującymi zarówno autostradę A1 Wiedeń-Linz, jak i wąskie uliczki austriackich miasteczek oraz kręte drogi lokalne przecinające pasmo wzgórz okalających Ybbs an der Donau w Dolnej Austrii, położonego 60 km na zachód od Wiednia. Trasa była rzeczywiście wymagająca zarówno dla autobusów, jak i dla kierowców. Mnóstwo zaparkowanych pojazdów było dodatkowym utrudnieniem przy manewrowaniu pojazdami o długości rzędu 14 metrów. Odpowiednio przygotowana trasa była doskonałym sprawdzianem dla testowanych pojazdów w zakresie zwrotności, łatwości manewrowania oraz właściwości dynamicznych. Przejazd drogami ekspresowymi umożliwił zapoznanie się z działaniem najnowszych systemów bezpieczeństwa. Do współzawodnictwa przystąpiło 3 producentów: niemieckie Setra i Mercedes-Benz oraz belgijski Van-Hool.Ostatecznie konkursowe zmagania wygrała najnowsza generacja luksusowego autobusu turystycznego koncernu Daimler AG – Setra ComofortClass500, reprezentowana przez dwunastometrowy model S 515 HD. O zwycięstwie zadecydowały niemal wszystkie czynniki: oryginalna i nowoczesna stylistyka, wysoki komfort podróży, bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, perfekcyjnie zaprojektowane stanowisko kierowcy, doskonały układ przeniesienia napędu i ekonomika eksploatacji. 

 

Patrząc na najnowszy model Setry S 515 HD, można powiedzieć, że zmiana stylistyki była rewolucyjna. Mimo to takie elementy stylistyczne, jak reflektory, grill, charakterystyczna listwa prowadzona wzdłuż dolnej linii ścian bocznych powodują, że nowy pojazd od razu kojarzy się z wyrobami z Neu Ulm. Najbardziej charakterystycznym elementem nowego pojazdu jest mocno pochylona szyba przednia, która – wraz z odpowiednim wyprofilowaniem zaokrągleń w strefie pilarów „A” – pozwoliła uzyskać jeden z najniższych współczynników oporu aerodynamicznego cw na poziomie 0,33.

Pełny tekst: AUTOBUSY – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2014 nr 3  

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Infra
Wojtyła 1
Clicktrans