REKLAMA
ALotko
MLotko
Stajniak 2
Stajniak 3
Stajniak 1
START arrow Producenci i dostawcy arrow Kompleksowa oferta Scania Polska dla przewozów turystycznych i międzymiastowych
W numerze 12/2017 m.in.: -

 

 Multimodalny dworzec dla komunikacji autobusowej w Łodzi

 

Trzecia generacja MAN Lion’s Coach i nowy Neoplan Tourliner – autobusy pogranicza klas

 

Mercedes-Benz powraca do napędów hybrydowych

 

Charakterystyka mikroformowania wtryskowego. Konwencjonalne formowanie wtryskowe, dobór materiału, wtryskarki w mikroformowaniu wtryskowym

 

 

 

 

 Artykuły on-line dostępne w zakładce Do pobrania

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Kompleksowa oferta Scania Polska dla przewozów turystycznych i międzymiastowych
Zbigniew Rusak

W artykule przedstawiono analizę oferty firmy Scania Polska w zakresie autobusów turystycznych i międzymiastowych. Scharakteryzowano rozwiązania techniczne stosowane w autobusach oraz ich parametry eksploatacyjne. Omówiono także nowe jednostki napędowe wykorzystywane w autobusach, spełniające wymogi normy Euro 6.

Podstawowym typoszeregiem autobusów turystycznych jest Touring HD. Adresowany jest on przede wszystkim do przewoźników obsługujących regularne linie międzynarodowe. Touring HD jest obecnie oferowany zarówno w wersji dwuosiowej o długości 12,08 m i w wersji trzyosiowej o długości 13,7 m. Pierwszy z nich przystosowany jest do przewozu 51 pasażerów oraz 8,24 m3 bagażu. Drugi może przewieźć jednorazowo o 6 pasażerów więcej przy tej samej przestrzeni bagażowej. Stylistyka autobusu, a zwłaszcza jego ściana przednia, nawiązuje przede wszystkim do samochodów ciężarowych serii R. Trapezowe reflektory ze zintegrowanymi światłami dziennymi typu LED, masywny dach z diodowymi światłami gabarytowymi oraz specjalnie ukształtowana ściana podszybia to główne elementy indywidualizujące wygląd nowego autokaru. Równie ciekawie zaaranżowano ścianę tylną z charakterystycznymi owalnymi lampami, oryginalnie ukształtowaną szybą i zintegrowanym spojlerem z wbudowaną kamerą cofania. Źródłem napędu od stycznia br. są nowe trzynastolitrowe silniki Euro 6 Scania DC13 o mocy 302 kW (410 KM), 331 kW (450 KM) lub 360 kW (490 KM), współpracujące z ośmio- lub dwunastobiegową zautomatyzowaną skrzynią biegów Opticruise. Jednostka o mocy 302 kW spełnia wymagania najnowszej normy czystości spalin tylko i wyłącznie poprzez zastosowanie systemu katalitycznego dopalania spalin SCR. W pozostałych jednostkach napędowych system SCR połączono z system recyrkulacji spalin EGR. Należy jednak podkreślić, że bardziej skomplikowane jednostki są także przystosowane do zasilania biodieslem B100. 

Pełny tekst: AUTOBUSY – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2014 nr 3 

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Infra
Wojtyła 1
Clicktrans