REKLAMA
Stajniak 3
MLotko
ALotko
Lotko jakosc
START arrow Przewoźnicy i sys. trans. arrow Problemy rozwoju komunikacji miejskiej w Bratysławie
W numerze 12/2017 m.in.: -

 

 Multimodalny dworzec dla komunikacji autobusowej w Łodzi

 

Trzecia generacja MAN Lion’s Coach i nowy Neoplan Tourliner – autobusy pogranicza klas

 

Mercedes-Benz powraca do napędów hybrydowych

 

Charakterystyka mikroformowania wtryskowego. Konwencjonalne formowanie wtryskowe, dobór materiału, wtryskarki w mikroformowaniu wtryskowym

 

 

 

 

 Artykuły on-line dostępne w zakładce Do pobrania

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Problemy rozwoju komunikacji miejskiej w Bratysławie

Wojciech Sońta

Komunikacja miejska w Bratysławie obsługiwana jest przez Komunikacyjne Przedsiębiorstwo Bratysława, spółka akcyjna. Podmiot ten realizuje przewozy autobusami, trolejbusami i tramwajami. W artykule przedstawiono dylematy rozwoju komunikacji miejskiej w stolicy Słowacji – mieście zamieszkanym przez 430 tys. osób.

Historia komunikacji miejskiej w Bratysławie sięga końca XIX w. i jest jedną z najstarszych w Europie i na świecie. Pierwszy tramwaj z podróżnymi wyruszył 27 sierpnia 1895 r. i w godzinach szczytu przewiózł 2 468 osób, co stanowiło, jak na owe czasy, niebagatelną liczbę. Dalszym punktem zwrotnym w komunikacji miejskiej była budowa kolei łączącej Bratysławę z Wiedniem. Prowadziła ona przez Schwechat, Hainburg, Wolfsthal do centrum miasta. W 1914 r. uruchomiono na niej linię tramwajową, nazwaną wiedeńskim tramwajem.  

Pełny tekst: AUTOBUSY Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2014 nr 1-2

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Clicktrans
Infra
Wojtyła 1
Kurzawa