REKLAMA
Infra
Ochrona
Szelag
START arrow Przewoźnicy i sys. trans. arrow Pojazdy niskoemisyjne w transporcie publicznym w ramach projektu Clean Fleets
W numerze 3/2018 m.in.: -

Aplikacja OnTime firmy Pixel jako instrument kreowania zrównoważonej mobilności w miastach

 E-mobility według VDL Bus and Coach

Wybrane aspekty mobilności dzieci

 Prawo pracy w usługach transportowe realizowanych w Unii Europejskiej

 

Artykuły on-line do nr 12/2017 dostępne w zakładce Do pobrania,

a od 2018 r. na stronie www.ceref.pl

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Pojazdy niskoemisyjne w transporcie publicznym w ramach projektu Clean Fleets

Marcin Wołek

W dniach 11–12 grudnia 2013 r. odbyło się w Bremie (Niemcy) seminarium pt. Procuring Clean Buses. On the way to electric buses – Environmental and operational aspects reflected in the life cycle costing approach?, zorganizowane w ramach projektu „Clean Fleets”. Jest to projekt mający na celu wsparcie władz publicznych i operatorów transportu publicznego w zakresie wdrażania Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/33/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie promowania ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów transportu drogowego. W artykule przedstawiono najważniejsze zagadnienia omawiane podczas seminarium.

 

Seminarium w Bremie rozpoczęło cykl spotkań eksperckich, związanych z pozyskiwaniem pojazdów nisko- lub bezemisyjnych, które stanowią istotną część projektu „Clean Fleets”. Kolejne seminaria mają odbyć się w Londynie (25–26 marca 2014 r.), Sztokholmie (maj 2014 r.) oraz Rotterdamie (listopad 2014 r.). Zasadnicze zagadnienia, wokół których ogniskowała się dyskusja podczas seminarium w Bremie, obejmowały m.in.:

– cele operatorów transportu publicznego i władz publicznych w przygotowaniu przetargu na dostawę pojazdów nisko- i bezemisyjnych;

– zdefiniowanie pojazdu nisko- lub bezemisyjnego poprzez porównanie dostępnych technologii (silniki Diesla Euro V i VI, CNG, LNG, ogniwa wodorowe, napędy hybrydowe);

– uwzględnienie większego zakresu elektryfikacji w ekonomicznej ocenie cyklu życia. 

 

Pełny tekst: AUTOBUSY Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2014 nr 1-2

 

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Silesia
TransExpo 2018
Clicktrans