REKLAMA
Stajniak 3
MLotko
ALotko
Lotko jakosc
START arrow Przewoźnicy i sys. trans. arrow Czy istnieje potrzeba zmiany nazwy PKS?
W numerze 12/2017 m.in.: -

 

 Multimodalny dworzec dla komunikacji autobusowej w Łodzi

 

Trzecia generacja MAN Lion’s Coach i nowy Neoplan Tourliner – autobusy pogranicza klas

 

Mercedes-Benz powraca do napędów hybrydowych

 

Charakterystyka mikroformowania wtryskowego. Konwencjonalne formowanie wtryskowe, dobór materiału, wtryskarki w mikroformowaniu wtryskowym

 

 

 

 

 Artykuły on-line dostępne w zakładce Do pobrania

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Czy istnieje potrzeba zmiany nazwy PKS?

Andrzej Abramowicz

W wyniku prywatyzacji wiele przedsiębiorstw Państwowej Komunikacji Samochodowej znika z mapy kraju. Jedne zostają kupione przez większe firmy transportowe inne przejmowane są przez samorządy gminne, powiatowe i wojewódzkie. Przedsiębiorstwa PKS są też jest likwidowane. Co dzieje się z nazwą PKS po zmianie właściciela? Dlaczego często następuje zmiana nazwy? Dlaczego gigant – PKS znany w całym kraju i za granicą miałby zmieniać wizerunek? Dlaczego równolegle z nowym logo – nazwą nie może funkcjonować marka PKS? Próbę odpowiedzi na te pytania zawiera niniejszy artykuł.

Potrzeba zmiany nazwy przedsiębiorstwa może wynikać z wielu przyczyn. Do nich zaliczyć należy przede wszystkim przyczyny wynikające z zaistniałych i zachodzących zmian własnościowych, które związane są w przypadku Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej z ich prywatyzacją bądź komunalizacją. Ważną przyczyną jest także przynależność Polski do Unii Europejskiej. Dla firm transportowych takich jak PKS przynależność ta niesie za sobą wiele wymogów, m.in. wynikających z ustawy o publicznym transporcie drogowym. Zdarzają się także sytuacje, gdy unijne przepisy wymuszają na firmach zmianę nazwy, ponieważ zakazują używania w nazwie firm morfemów „eco” eko” i „bio”. Nie dotyczy to jednak przedsiębiorstw PKS. Zmiana nazwy przedsiębiorstwa często jest ucieczką od przeszłego wizerunku i ma wytworzyć nową wartość.

Pełny tekst: Autobusy-TEST 2013 nr 11

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Clicktrans
Infra
Wojtyła 1
Kurzawa