REKLAMA
Infra
Ochrona
Szelag
START arrow Recenzje arrow Efektywne zasilanie silnika o zapłonie samoczynnym dwupaliwowo gazem ziemnym i olejem napędowym
W numerze 4/2018 m.in.: -

Inteligentne priorytetowanie transportu publicznego na drogach wyższych kategorii

Analiza natężenia ruchu drogowego na wybranych ulicach Szczecina

Prognoza popytu na rynku przewozów pasażerskich w Unii Europejskiej

Możliwości i uwarunkowania wdrażania rozwiązań integracyjnych w transporcie zbiorowym na przykładzie obszaru dwumiasta Słupsk–Ustka

Azbest w odpadach motoryzacyjnych. Współczesne metody recyklingu odpadów azbestowych z sektora motoryzacyjnego

Logistyka w procesie recyklingu okablowania samochodowych instalacji elektrycznych

 

Artykuły on-line do nr 12/2017 dostępne w zakładce Do pobrania,

a od 2018 r. na stronie www.ceref.pl

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Efektywne zasilanie silnika o zapłonie samoczynnym dwupaliwowo gazem ziemnym i olejem napędowym

Ryszard Wołoszyn

Nakładem Instytutu Naukowo-Wydawniczego „SPATIUM” wydana została książka "Efektywne zasilanie silnika o zapłonie samoczynnym dwupaliwowo gazem ziemnym i olejem napędowym". Ideą monografii jest prezentacja wyników badań dotyczących eksploatacji dwupaliwowych układów zasilania. Dwupaliwowe zasilanie silnika ZS jest koncepcją, która pozwala na urzeczywistnienie idei efektywnego zastosowania gazu ziemnego jako paliwa silnikowego. W rozwiązaniu tym zapłon realizowany jest w wyniku wtrysku do cylindra i samozapłonu pilotującej dawki paliwa o wysokiej liczbie cetanowej. I chociaż rozwiązanie to nie jest nowe, nowatorskie możliwości związane z modyfikacją układu zasilania silnika i sterowaniem jego pracą pozwalają na szerokie upowszechnienie dwupaliwowego silnika ZS zarówno w wersji trakcyjnej, jak i w wersji stacjonarnej. W monografii przedstawiono możliwości modyfikacji procesu spalania mieszanki dwupaliwowej wynikające z doboru parametrów dawkowania obydwu paliw. Opisano czynniki wpływające na osiągnięcie wysokiej sprawności cieplnej silnika zasilanego dwupaliwowo gazem ziemnym i olejem napędowym oraz ograniczenia emisji składników toksycznych spalin. Przedstawiono również opracowaną i wykonaną prototypową adaptację turbodoładowanego silnika ZS wyposażonego w układ zasilania typu common rail przeznaczoną do dwupaliwowego zasilania silnika gazem ziemnym i olejem napędowym.

 


< Poprzedni
REKLAMA
Silesia
Clicktrans
TransExpo 2018