REKLAMA
Stajniak 3
MLotko
ALotko
Lotko jakosc
START arrow Wydarzenia arrow Kielce a sprawa polska
W numerze 12/2017 m.in.: -

 

 Multimodalny dworzec dla komunikacji autobusowej w Łodzi

 

Trzecia generacja MAN Lion’s Coach i nowy Neoplan Tourliner – autobusy pogranicza klas

 

Mercedes-Benz powraca do napędów hybrydowych

 

Charakterystyka mikroformowania wtryskowego. Konwencjonalne formowanie wtryskowe, dobór materiału, wtryskarki w mikroformowaniu wtryskowym

 

 

 

 

 Artykuły on-line dostępne w zakładce Do pobrania

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Kielce a sprawa polska
Zbigniew Rusak

W tym roku po raz dziesiąty Tragi Kielce, wspólnie z Izbą Gospodarczą Komunikacji Miejskiej zorganizowały kolejną edycję Międzynarodowych Targów Lokalnego Transportu Zbiorowego Transexpo. Przez 10 kolejnych lat impreza rozwijała się nie tylko pod kątem liczby wystawców, liczby prezentowanych produktów i wielkości powierzchni wystawienniczej, lecz także pod kątem zakresu tematycznego, który obecnie obejmuje obok produktów dla komunikacji miejskiej, również pojazdy, osprzęt i oprogramowanie dla międzymiastowego i międzynarodowego transportu drogowego osób. Jednak patrząc na dynamikę liczby wystawców oraz ich okresową nieobecność, wydaje się, że Transexpo musi poddać się trendom globalnego rynku. Tak jak w przypadku innych wystaw pojazdów użytkowych w Europie, także targi w Kielcach od przyszłego roku będą organizowane w cyklu dwuletnim. To efekt uwag napływających ze strony producentów, którzy podkreślali, iż nie można oczekiwać premierowych produktów każdego roku. Innym ważnym czynnikiem jest to, że kieleckie targi muszą być dobrze ulokowane pod względem terminowym w porównaniu z innymi tego typu imprezami w Europie, tak aby polskie premiery najnowszych produktów nie były zbytnio oddalone w czasie od premier światowych.

Być może czytelnicy są nieco zdziwieni, że artykuł poświęcony kieleckiej imprezie ukazuje się blisko dwa miesiące po jej zakończeniu. Jednak zdaniem autora, zwykła relacja z targów byłaby kopią sprawozdania z targów w Hanowerze. Zatem celem niniejszej publikacji jest pokazanie różnic, jakie na tle sytuacji rynkowej w tym sektorze panują w Europie i w Polsce.

To, że wiele z pojazdów i komponentów prezentowanych w Hanowerze wystawianych jest w Kielcach, na pewno nie można uważać za wadę. Pokazuje to, że nasz rynek, choć kapryśny jest bardzo ważny dla wszystkich producentów o zasięgu międzynarodowym. Dużym atutem kieleckich targów jest ich zwartość. O ile w Hanowerze, autobusy i komponenty dla transportu zbiorowego to wycinek oferty wystawienniczej, a obejrzenie wszystkich interesujących stoisk wymaga pokonania olbrzymich odległości, o tyle w Kielcach niemal wszystkie prezentowane wyroby są w zasięgu ręki zwiedzającego.

Na pewno organizatorzy kieleckiej imprezy, wspólnie z wystawcami, muszą poszukiwać nowych form prezentacji wyrobów. I nie mam tu na myśli różnego rodzaju konkursów dla kierowców towarzyszących targom Transexpo. Należy podkreślić, że w Hanowerze, VDA wspólnie z TUV i różnymi instytutami naukowymi zorganizowało tzw. Arenę Innowacyjności, na której przeprowadzono wiele pokazów m.in. manewrowości najdłuższego autobusu na świecie, porównanie drogi hamowania z różnymi systemami bezpieczeństwa itp. Z kolei w Kortrijk jest już w zwyczaju, możliwość jazdy testowej wybranym premierowym autobusem. W tym roku na targach w Kielcach obecni byli niemal wszyscy producenci i przedstawiciele autobusowi poza Volvo, Wowo (Isuzu) i Granem (Otokar).

 

 
 


PEŁNY TEKST: AUTOBUSY-TEST NR 12/2012

< Poprzedni
REKLAMA
Clicktrans
Infra
Wojtyła 1
Kurzawa