REKLAMA
ALotko
Stajniak 3
MLotko
Stajniak 1
Stajniak 2
START arrow Aktualności arrow Solaris Trollino numer 1 000 będzie jeździł w Salzburgu, a 1 001  w Gdyni
W numerze 5/2017 m.in.: -

 

Producenci i przewoźnicy na targach SilesiaKomunikacja 2017

 

Konkurencja na rynku międzynarodowych przewozów pasażerskich.

 

Przewozy pasażerskie pomiędzy Warszawą a stolicami krajów Europy Zachodniej

 

Autobus przyszłości wg Mercedesa

 

Bezpieczeństwo dzieci w podróżach turystycznych autokarami

 

  

Artykuły on-line dostępne w zakładce Do pobrania

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Solaris Trollino numer 1 000 będzie jeździł w Salzburgu, a 1 001  w Gdyni
 

W kwietniu br. fabrykę Solarisa opuściły 2 wyjątkowe trolejbusy – Trollino z numerem 1 000, który trafił do austriackiego Salzburga, a także trolejbus numer 1 001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. W Gdyni uroczyste przekazanie wyposażonego w najnowsze technologie jubilata odbyło się 24 kwietnia.

 

 

 

Do Gdyni, zgodnie z zawartym kontraktem, dostarczone zostały 2 całkowicie niskopodłogowe Trollino 12. Największą zaletę gdyńskich trolejbusów stanowi system pozwalający na autonomiczną jazdę (bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej) na dystansie do 15 km. Jest to możliwe dzięki bateriom litowo-jonowym, ładowanym podczas jazdy za pośrednictwem trakcji. Energia w bateriach może być również uzupełniana z zewnętrznego źródła zasilania. Oprócz tego trolejbusy wyposażono w system rekuperacji, który pozwoli im odzyskiwać energię elektryczną w procesie hamowania, co obniży koszty ich eksploatacji. Ponadto w Solarisach Trollino 12 dla Gdyni zastosowano szereg rozwiązań podnoszących komfort użytkowania pojazdu: klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system monitoringu, a także kamerę cofania i LED-owe światła do jazdy dziennej. Jako jednostkę napędową trolejbusu wykorzystano silnik trakcyjny o mocy 175 kW. Osprzęt elektryczny dostarczyła polska firma Medcom.

 

Zbigniew Palenica, członek Zarządu firmy Solaris, obecny na uroczystym przekazaniu trolejbusów w Gdyni, przypomniał, że współpraca pomiędzy Solarisem a PKT Gdynia rozpoczęła się w 2001 r. Stwierdził ponadto, że prezentowany Trollino „to przykład możliwości technologicznych, jakimi dysponuje Solaris w obszarze elektromobilności. Dzięki zamontowanym bateriom pojazd może wozić pasażerów również poza siecią trakcyjną. W ten sposób niewątpliwe zalety trolejbusów zostały z powodzeniem połączone z atrybutami autobusów bateryjnych”.

 

Prezentacja trolejbusu numer 1 001 była także okazją do przypomnienia pierwszego egzemplarza Solarisa Trollino, zakupionego przez PKT Gdynia w 2001 r. Blisko piętnastoletnia współpraca między PKT Gdynia a Solarisem zaowocowała dostawami obejmującymi łącznie 54 trolejbusów w wersji dwunastometrowej. Gdyńskie przedsiębiorstwo komunikacji nie tylko inwestuje w nowoczesny tabor, ale również nieustannie rozwija sieć trolejbusową, zapewniając gdynianom coraz lepszy dostęp do przyjaznych dla środowiska pojazdów. Działania te są wysoko oceniane przez Komisję Europejską, która uhonorowała Gdynię prestiżową nagrodą Regiostars 2014 za projekt proekologicznego transportu publicznego. Ostatni zakup 2 nowoczesnych trolejbusów towarzyszy wydłużeniu trasy nr 21, która od maja br. prowadzi aż do Gdyńskiego Akwarium.

Solaris Bus & Coach S.A. to wieloletni lider rynku trolejbusowego Unii Europejskiej oraz krajów EFTA. Trolejbusy polskiego producenta jeżdżą w Austrii, Bułgarii, Czechach, Estonii, Hiszpanii, Niemczech, Łotwie, Polsce, Portugalii, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, Włoszech oraz na Litwie i Węgrzech.

 

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Clicktrans
Wojtyła 1