REKLAMA
Szelag
Infra
Ochrona
START arrow Aktualności arrow Dziesięciotysięczny autobus MAN Lion's City
W numerze 5/2018 m.in.: -

Zagrzeb gospodarzem Bus Euro Testu 2018

Oszacowanie powierzchni paneli fotowoltaicznych dla zelektryfikowanego transportu autobusowego w Warszawie w wariancie skrajnym

Ocena jakości usług komunikacji miejskiej – dobór zmiennych do badania metodą delficką

Analiza funkcjonowania Związku Komunikacyjnego Berlina i Brandenburgii

Analiza inteligentnych systemów transportowych na przykładzie miasta Krakowa

Możliwości recyklingu różnych frakcji odpadów w budownictwie drogowym

 

Artykuły on-line do nr 12/2017 dostępne w zakładce Do pobrania,

a od 2018 r. na stronie www.ceref.pl

 

 

Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM sp. z o.o. ul. 25 Czerwca 68 26-600 Radom tel.: +48 48 369 80 74 fax.: +48 48 369 80 75 wydawnictwo@inw-spatium.pl http://inw-spatium.pl

Dziesięciotysięczny autobus MAN Lion's City

Dziesięciotysięczny autobus MAN Lion’s City opuścił zakład produkcyjny w Sadach
Już od blisko 15 lat MAN Bus produkuje w Polsce niskopodłogowe autobusy miejskie. Na początku czerwca br. linię produkcyjną opuścił dziesięciotysięczny autobus. Ten pojazd spod znaku lwa dostarczono do niemieckiego klienta, przedsiębiorstwa komunikacyjnego VBL z Gummersbach w Nadrenii Westfalii. Autobusy MAN jeżdżą m.in. w Paryżu, Berlinie, Dubaju, Kopenhadze, Moskwie, a także Warszawie i Poznaniu.
Autobusy produkowane w Starachowicach i Sadach k. Poznania zdobyły liczne nagrody w dziedzinie wzornictwa, takie jak red dot award, czy też desing award. Spełniają również najwyższe standardy ekologiczne. Inwestycje firmy od początku jej działalności w Polsce wyniosły około 120 mln euro.

W 1996 roku władze koncernu MAN podjęły decyzję o zlokalizowaniu fabryki produkującej autobusy miejskie w Sadach. W niespełna dwa lata od jej podjęcia rozpoczęto ich produkcję. Potrzeba było tylko 12 miesięcy, aby za bramy zakładu wyjechał setny autobus. Od 2002 r. produkcja przebiega dwuetapowo. Szkielety autobusów produkowane są w Starachowicach, a montaż końcowy w Sadach.
W 2006 r. w Starachowicach uruchomiona została linia kataforezy zanurzeniowej. Ten nowoczesny proces technologiczny specjalistycznego zabezpieczenia antykorozyjnego gwarantuje najwyższą jakość produktu. Od drugiej połowy 2011 r. w Starachowicach produkowane będą również szkielety autokarów klasy VIP marki Neoplan.
W 2009 roku wybudowane zostało Centrum Obsługi Klienta, w którym klienci z całego świata w komfortowych warunkach dokonują odbioru zamówionych pojazdów. Dodatkowo firma zainwestowała w Halę Metod Produkcyjnych, w której badane i testowane są produkty przed wprowadzeniem ich do produkcji.
Istotnym elementem rozwoju jest program Studiuj i pracuj z MAN. Umożliwia on studentom Politechniki Poznańskiej odbycie praktyki i podjęcie pracy w różnych zakładach koncernu na całym świecie. Dla firmy, jak podkreśla Hagen Steiner członek Zarządu MAN Bus, to możliwość znalezienia najlepszych z najlepszych.

< Poprzedni   Następny >
REKLAMA
Silesia
Clicktrans
TransExpo 2018